Har du fått en e-post fra oss der du blir bedt om å oppgi sensitiv informasjon? Vi oppfordrer alle til å slette e-posten.
E-posten er sendt fra dnb@dnb.no eller sales.dnb@sales.dnb.no, og starter slik:"Sikkerhet Notice
DNB ATM card: Suspendert
Internett-kontoen tilgang: Suspendert"
Mottakeren blir så bedt om å klikke på en link for å "gjenopprette kontoen", og på denne siden blir du bedt om å oppgi sensitiv informasjon til oss.
Dette er et svindelforsøk og vi ber deg slette e-posten. DNB vil aldri be deg oppgi denne typen informasjon per e-post.
- Har du åpnet e-posten, men ikke klikket på lenken: Ingen skade skjedd, slett mailen.
- Har du åpnet e-posten og klikket på lenken, men ikke fylt inn informasjon i feltene: Ingen skade skjedd, slett mailen.
- Har du sendt inn informasjonen (klikket på ”Submit”), må kortet ditt sperres. Du må få nytt kort fra oss. Ring oss på 04800 - valg 2 (privat) eller 07700 - valg 4 (bedrift), så hjelper vi deg.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar