torsdag 19. januar 2012

Giske's uttalelse i stortinget i dag

TV 2 Nyhetene
politisk.tv2.no
Men opposisjonen er ikke fornøyd. De varsler sak i Stortingets kontrollkomité.

 AV KJETIL LØSET og INGVIL TEIGE STIEGLER
Næringsminister Trond Giske (Ap) redegjør i dag for Stortinget om regjeringens eierskapspolitikk og sin egen rolle i salget av TV 2. Det skjer etter krav fra en samlet opposisjon.
Giske har fått kritikk fra flere hold for sin opptreden overfor styreleder i Telenor, Harald Norvik. Blant annet har han blitt kritisert for å ha lagt press på styrelederen for å beholde TV 2 på norske hender, blant annet gjennom to tekstmeldinger.
Næringsministeren tok i sin redegjørelse selvkritikk og innrømmet at ting kunne vært gjort annerledes.
- For det første ser jeg at formuleringen av én setning i én  SMS var upresis, samtidig  kom det tydelig frem i samme SMS at det ikke var aktuelt å instruere styret. Jeg ser også at vi ikke har ført dialogen  en god nok form. Det er jeg lei for. Jeg mener vi ikke har utøvd utilbørlig press, samtidig tar jeg til etterretning at Telenor styreleder har opplevd det annerledes, sa Giske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg