lørdag 30. august 2014

Når ensomheten tar overhånd..

Alene, og ensom som en utstøtt ulv.. Mange har kjent på følelsen av å være alene..ikke alle takler denne situasjonen..Men vi er jo egentlig aldrig alene..eller er vi det?

Nå som vi har så mange "såkalte" sosiale mediakanaler..burde dette føre til mye fellesskap, men det har jeg inntrykk av at det ikke gjør...Jeg leser side opp, og side ned av forskjellige innlegg der det ofte blir delt en video, eller noe fra en side der man deler et sitat eller en tekst..Ofte handler dette sitatet eller teksten om kjerlighet..en kjerlighet det ser ut for at..lar vente på seg..

Jeg har besøk nesten hver dag..men kan føle meg alene alikevel..Det kunne ha vært fint å hatt noen spesielle å dele med..ting som er helt hverdagslige, som.. bare det å vente på at noen kommer hjem akkurat den dagen alt var litt trist, og ensomt..noen å snakke med..dele tid med..gå en tur med eller bare være der for hverandre..Joda, jeg savner det jeg også..jeg innrømmer det.

Men, man skal være forsiktig med å fordype seg i ensomheten..det kan føre til enda mere ensomhet..en vond sirkel det kan være vanskelig å bryte..Jeg har hørt mange ganger om at man skal "manne" seg opp..komme seg ut, og treffe folk..Dette er ikke så lett mange ganger for de som først har kommet i en situasjon som krever litt mere mot enn å sitte stille i en sofa hele dagen..De som har kommet i den situasjonen at de bare sitter stille..hjemme alene..uten annet å gjøre enn å trakte kaffe til seg selv, kan ha store sår som det er vanskelig å lege..De kan ha en psykisk lidelse, og dette er så alvorlig at det kan i særskilte tilfeller knekke hvem som helst..Om du tror at dette ikke kan ramme deg..må tro om igjen..Jeg har sett tilfeller av de mest sukserike foretningsfolk, og andre borgere som har ramlet utfor stupet...noen kom tilbake, andre ikke, og noen forsvant helt..

Det sies ofte at vi skal bry oss om hverandre, og det gjør sikkert mange av oss også..men til hvilken pris..en pris jeg tror mange ikke klarer å betale..Nesten alt vi skal foreta oss i dag koster "coiler"..(Det har jo blitt så dyrt å leve ett normalt liv at det er nesten et spørsmål om det lønner seg) sitat slutt). Skjemt til side for slike tullete sitater..men det ligger noe her som berører..

Noe som jeg synes er ett tankekors..er at det er så utrolig mange som spør..??..Hvordan går det? - Jo takk bare bra --,det går bra med meg, --, men hadde du som spør om dette .. vært villig til å hjelpe, om det ikke hadde gått så bra?.. "Joda, halen på en hund sitter fortsatt bak"..

Like vanlig er det å si at jeg stikker en tur innom en dag, uten at noe skjer i det hele tatt..Har disse menneskene glemt hva de lovet?..De som sitter å venter, føler seg sikkert veldig interesante da..vi er med på å gjøre ensomheten en tjeneste..ved å love uten å holde det..Det er  bedre og ikke si noe i det hele tatt, enn og love noe vi ikke kan holde..Da vil det være en større overaskelse når noen dukker opp fra intet i en fjern verden for de som er ensomme..

Kan vi gjøre noe for å forbedre dette??..Klart vi kan..Det å begynne med seg selv kan være en god start..være ærlig mot seg selv..det er en god ting.

Kan det være så mange ensomme mennesker der ute..jeg tror ikke det..for vi har i allefall en som er der hele tiden, og det vår egen egoisme...og desuten får de fleste av oss stadig besøk, for vi møter oss selv stadig vekk i vår egen dør..

Synes du at denne lille artikkelen er verd å dele.. kan du kanskje gjøre en forskjell ved å clicke på dette
Derfor er jeg glad i deg
hjerte som har det lille ekstra..

2 kommentarer:

  1. takk for at du delte denne fantastiske artikkelen med oss.
    Videre vil jeg si hvis du vil vite hva som er angst, hvordan det påvirker livet ditt, hvordan du kan overvinne din angst fra livet ditt, kan du besøke nettstedet vårt.
    Angst lidelser

    SvarSlett

Populære innlegg